The only true wisdom is in knowing that you know nothing.
Socrates

De deadline voor inschrijvingen is op maandag 26 juni om 12.00 uur.

De organisator van deze challenge, Professional Rebel, selecteert van alle inzendingen de beste 25 ideeën i.s.m. de Kamer van Koophandel. Hen vragen we om een video-pitch te maken. Een vakjury, waar ook de bestuursvoorzitter van de KvK in zit, maakt op basis daarvan een top 10.

Als je in deze top 10 zit krijg je een programma aangeboden met een masterclass customer validation, coaching en twee pitch-trainingen ter voorbereiding op de Demo Day.

Lees voor alle voorwaarden goed de reglementen door!

Als je bij de geselecteerde 10 ideeën zit is het belangrijk om de volgende data vrij te houden:

  • Kick-off dag met top 10: woensdag 19 juli 2017
  • Masterclass Customer Validation: maandag 24 juli 2017
  • Pre-Demo Day: woensdag 23 augustus 2017
  • Pitch training #1: woensdag 6 september 2017
  • Pitch training #2: maandag 11 september 2017
  • Demo Day: vrijdag 22 september 2017

De Demo Day is de grote finale van KVK:\BETA_. Tijdens Demo Day mogen de tien overgebleven kandidaten hun idee pitchen ten overstaan van de jury en genodigden. Na afloop wijst de jury de winnaar van de challenge aan.

De pre-Demo Day vindt voorafgaand aan de Demo Day plaats. De pre-Demo Day geeft de kans om je idee te pitchen bij de directie van de Kamer van Koophandel. Je ontvangt direct feedback waarmee je jouw pitch verder kunt verbeteren.

Ja, deelname is verplicht. Afwezigheid leidt tot uitsluiting van de challenge.

We rekenen op een max van 3 teamleden voor de workshop. Wil je met meer komen dan kunnen we dat overleggen.

Jouw ingezonden idee blijft natuurlijk van jou en/of jouw team. De KvK behoudt zich wel het recht voor om tot twee maanden na de Demo Day met alle deelnemers van de top 10 als eerste een gesprek aan te gaan over doorontwikkeling van het product. De winnaars van de challenge en de KvK verplichten zich om binnen 6 maanden na de Demo Day in gesprek te gaan over mogelijke (door)ontwikkeling van het idee.

Deelnemers aan de challenge worden gevraagd om gebruik te maken van big data. Ook de KvK stelt hier gegevens voor beschikbaar. Vanuit business intelligence krijg je automatisch gegenereerde rapporten die periodiek kunnen worden aangeleverd. Denk aan:

  • Aantal gevestigde bedrijven in een bepaalde branche of regio
  • Omzetgegevens in bepaalde branches
  • Hoeveelheid en type vragen die aan ons call center worden gesteld per type onderneming en periode

Per bedrijf kan men selecteren op:

  • Aantal medewerkers
  • Status van bedrijven (failliet, surseance, actief, slapend etc.)
  • Jaarlijkse omzet gegevens
  • Activiteiten
  • Branch Code
  • Inschrijfdatum

Voorbeeld 1:
Laura (45 jaar) is nu nog accountant in loondienst en werkt voornamelijk voor grote bedrijven. Laura wil graag een eigen accountants- en administratiekantoor gaan starten en zich daarbij gaan richten op dienstverlening aan (startende) ondernemers, zzp’rs en klein mkb. Ze wil graag weten wat voor hen de grootste administratieve uitdagingen zijn en welke doelgroep (bedrijfsactiviteit, vrouw/man, zzp of mkb, leeftijd etc) het beste bij haar past.

Voorbeeld 2:
Thomas (33 jaar) gaat na jaren werken voor grote bureaus de sprong wagen: hij gaat voor zichzelf beginnen. Thomas wil een gespecialiseerd ontwerpbureau starten helemaal gericht op het vormgeven van e-books. Hij ziet dat de markt voor deze digitale boeken enorme kansen biedt. Hij is volop bezig om zijn businessplan te maken. Hij weet dat hij zich moet inschrijven bij de KvK maar is nog niet zover. Er is nog heel veel uit te zoeken. Thomas twijfelt hoe hij zijn bedrijf het beste kan promoten en de juiste doelgroep kan vinden. Hij wil weten waar behoefte aan is. Daarom vraagt hij zijn netwerk (online en offline) om tips. Zelf struint hij het internet af naar gouden tips, harde regels en ervaring van anderen. Hij zoekt o.a. bij het CBS naar het gebruik van E-readers en E-books. Thomas wil een goede onderbouwde Go/No Go beslissing kunnen maken.

Voorbeeld 3:
Kort geleden openen Syl en Karl hun boutique voor duurzame dameskleding in het centrum van Delft. Inmiddels hebben ze twee fulltime medewerkers en een zaterdaghulp. Administratie en belastingen zijn niet hun favoriete bezigheden. Daar huren ze een boekhouder voor in. Syl en Karl organiseren twee keer per jaar een modeshow in de stad. Daar proberen ze mede winkeliers bij te betrekken en ze hebben veel contacten met de lokale VVV. Ze willen groeien en dé boutique in duurzame en zonder kinderarbeid gemaakte dameskleding worden voor Nederland. Ze denken eraan om hun tweede zaak in Den Haag te openen omdat daar een markt voor hen is. Voor uitbreiding van het bedrijf hebben ze een lening nodig; de bank vraagt waarom zij denken dat een steeds grotere groep klanten bereid is te betalen voor duurzaam gemaakte kleding.

Voorbeeld 4:
Jort heeft al jaren een bakkerij in het centrum van Maastricht. De concurrentie van supermarkten is de laatste jaren steeds groter geworden. Hij wil daarom het roer omgooien en zich met zijn bakkerij gaan specialiseren. Nu heeft hij veel gelezen en gehoord over duurzaam ondernemen en dat moet één van de onderscheidende aspecten worden. Daarnaast wil hij zich gaan specialiseren in glutenvrije broodsoorten en gebak. Hij zoekt of er een tool is die hem kan helpen te onderzoeken of hij hiermee onderscheidend genoeg is ten opzichte van de supermarkt. Wat willen zijn klanten, wat voor producten, welke openingstijden, wat zijn zij bereid te betalen etc.

Staat jouw vraag hier niet tussen?

Neem gerust contact met ons op